Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα "παράθυρο" σε έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μας "ταξιδεύει" σε κόσμους πραγματικούς, ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς, ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει, ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους - αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ με όλους εσάς όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με "γέμισαν" με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε, ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτή την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν, ή μου άφησαν αρνητικά συναισθήματα, διότι αυτά είναι απολύτως υποκειμενικά. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε μην αποκλείετε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο, αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων - αναγνωστών που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία, έχουν μοναδικό σκοπό να εκφράσουν το θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους φίλους - αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας "ταξιδεύουν" μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση "στολίζουν την ψυχή μας", ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισ. Τσαλαπάτη

Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2014

«ΤΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ», του Άντριου Ντέϊβιντσον - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

«ΤΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ», του Άντριου Ντέϊβιντσον - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Τόπος
Σελίδες: 448 και Τιμή: 7,81 €

Δεν έχω λόγια για αυτό το αριστουργηματικό «έπος» που μας ταξιδεύει από το παρόν στο παρελθόν και πίσω, σε διάφορες χώρες και εποχές, ακόμα και μέσα στην ίδια την Κόλαση του Δάντη!
Ο συγγραφέας έχει την αξιοθαύμαστη ικανότητα να περιγράφει τόσο το παρόν και τη σύγχρονη εποχή, όσο και το Μεσαίωνα, την Ασία, ή τη μακρινή παγωμένη χώρα των Βίκινγκς, με λεπτομέρειες που «βάζουν» τον αναγνώστη μέσα στον κάθε τόπο και χρόνο με τέτοιο ρεαλισμό που θα νόμιζε κανείς πως παρακολουθεί κινηματογραφική ταινία!
Κυρίαρχος πάντοτε ο έρωτας, είτε μεταξύ των δύο κύριων ηρώων του βιβλίου, είτε μεταξύ άλλων ερωτευμένων ανθρώπων οι οποίοι είναι πρόθυμοι να χάσουν ακόμα και την ίδια τη ζωή τους για να ακολουθήσουν το έτερον ήμισύ τους ακόμα και στο θάνατο, ή να πεθάνουν οι ίδιοι για να προστατέψουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα! 
Ο έρωτας καταφέρνει να επιζήσει διαχρονικά και φτάνει μέχρι το σήμερα όπου οι δύο, φαινομενικά, ασύνδετοι ήρωές μας έρχονται από ένα πολύ μακρινό παρελθόν και δεν έχουν σκοπό να αφήσουν ο ένας τον άλλο, ακόμα και αν τους χωρίσει ο θάνατος!
Μία συμβουλή μόνο: το βιβλίο ξεκινάει με μια ιδιαίτερα σκληρή περιγραφή του ατυχήματος του ήρωα, ο οποίος καίγεται παγιδευμένος στο τρακαρισμένο αυτοκίνητό του και κατόπιν ακολουθεί η πολύμηνη νοσηλεία του στο νοσοκομείο... Μην απογοητευτείτε και το παρατήσετε! Αυτές οι περιγραφές είναι λίγο "δύσκολες" και για "γερά στομάχια" αλλά το νόημα και η πλοκή που ακολουθεί νομίζω πως θα αποζημιώσει κάθε αναγνώστη.
Ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα, σκοτεινό, ερωτικό, γοτθικό, αξιομνημόνευτο! Πραγματικά με ταξίδεψε! Σας το προτείνω φίλοι μου!!! ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ!!

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

"Ονειρευόμουν αδιάκοπα όσο ήμουν σε κώμα. Εικόνες στροβιλίζονταν η μία μετά την άλλη, κι ανταγωνίζονταν ποια θα καταλάβει το κέντρο της αρένας του τσίρκου.
Ονειρεύτηκα μια γυναίκα που ζέσταινε νερό για το μπάνιο. Ονειρεύτηκα το αίμα από τη μήτρα της μάνας μου. Ονειρεύτηκα τα πλαδαρά χέρια της ετοιμοθάνατης γιαγιάς μου να με σπρώχνουν προς τον καταγάλανο ουρανό. Ονειρεύτηκα βουδιστικούς ναούς δίπλα σε δροσερά ορμητικά ποτάμια. Ονειρεύτηκα το κοριτσάκι που η μάνα του το πούλησε για μεθαμφεταμίνη. Ονειρεύτηκα το παραμορφωμένο καμίνι του αυτοκινήτου μου. Ονειρεύτηκα ένα πολεμικό καράβι των Βίκινγκς. Ονειρεύτηκα το αμόνι ενός σιδερά. Ονειρεύτηκα τα χέρια ενός γλύπτη να σμιλεύουν με μανία την πέτρα. Ονειρεύτηκα φλεγόμενα βέλη να πετάγονται από τον ουρανό, ονειρεύτηκα πύρινη βροχή. Ονειρεύτηκα θραύσματα γυαλιού να εκτοξεύονται παντού. Ονειρεύτηκα έναν άγγελο σε παραλήρημα μέσα στο παγωμένο νερό.
Αλλά, πάνω απ' όλα, ονειρεύτηκα τα δαιμόνια που περίμεναν να γεννηθούν."

Κριτικές:

"Οι αναγνώστες... θα πρέπει να πάρουν μια βαθιά ανάσα και να βυθιστούν σ' αυτό το μυθιστόρημα. Η γραφή του Ντέιβιντσον στοιχειώνει τον αναγνώστη, ανταμείβοντάς τον με μιαν αξέχαστη ιστορία αγάπης και λύτρωσης". (USA Today)

"Σίγουρα ένα κολασμένο βιβλίο που ενδέχεται να ξυπνήσει κρυφά πάθη σε όποιον αγαπά τον συνδυασμό του έρωτα με το μακάβριο. Σε συνεπαίρνει... Ένα θεαματικό και ευφάνταστο ταξίδι". (Washington Post Book Review)

"Σε αιχμαλωτίζει... Ο Ντέιβιντσον συνθέτει ένα μωσαϊκό με ιστορίες παντοτινής αγάπης από τα βάθη του χρόνου... κρατώντας τον αναγνώστη σε αγωνία μέχρι και την τελευταία σελίδα". (The Wall Street Journal)

"Ένα έπος που δεν μπορείς να το αφήσεις ούτε στιγμή. Η γραφή του Ντέιβιντσον είναι τόσο ζωντανή και παραστατική που θα σας κάνει να ανατριχιάσετε". (People)

"Ο Ντέιβιντσον γράφει μια ιστορία αού σε παρασύρει στον κόσμο της αδιαμαρτύρητα. Θέλεις να χαθείς στις σελίδες της... η αληθινή τραγωδία αυτού του βιβλίου είναι ότι τελειώνει". (The Daily News)

"Ένα δυναμικό συγγραφικό ντεμπούτο... Μόλις πιάσεις στα χέρια σου αυτήν τη δυνατή και ασυνήθιστη ιστορία αγάπης πολύ δύσκολα την εγκαταλείπεις". (Publishers Weekly)

"Μια ιστορία αγάπης που ταξιδεύει στους αιώνες και τις ηπείρους... Μαγευτικό... Ένα φιλόδοξο και ιλιγγιώδες συγγραφικό ντεμπούτο". (Kirkus Reviews)

"Τα Δαιμόνια του Ντέιβιντσον είναι ένα σπάνιο πετράδι: εντελώς συναρπαστικό, εντελώς αξέχαστο και ανυπέρβλητο". (Booklist)

"Μεγαλειώδης αφήγηση, εντυπωσιακός συνδυασμός χαρακτήρων και γεγονότων που συνθέτουν ένα συγκλονιστικό δράμα". (Library Journal)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου