Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα "παράθυρο" σε έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μας "ταξιδεύει" σε κόσμους πραγματικούς, ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς, ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει, ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους - αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ με όλους εσάς όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με "γέμισαν" με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε, ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτή την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν, ή μου άφησαν αρνητικά συναισθήματα, διότι αυτά είναι απολύτως υποκειμενικά. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε μην αποκλείετε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο, αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων - αναγνωστών που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία, έχουν μοναδικό σκοπό να εκφράσουν το θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους φίλους - αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας "ταξιδεύουν" μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση "στολίζουν την ψυχή μας", ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισ. Τσαλαπάτη

Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017

Προδημοσίευση - «ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΨΥΧΩΝ», του Εμμανουήλ Γ. Μαύρου – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

Προδημοσίευση - «ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΨΥΧΩΝ», του Εμμανουήλ Γ. Μαύρου – Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Άνεμος
Σελίδες: 426
Κυκλοφορεί σε λίγες ημέρες

     Η πρώτη και καθοριστική αναγνωστική μου επαφή με το έργο του Εμμανουήλ Γ. Μαύρου έγινε μέσα από το πρώτο βιβλίο της σειράς με τίτλο «Ο Υιός Του Νείλου», που κυκλοφορεί από την Άνεμος Εκδοτική. Πραγματικά εντυπωσιάστηκα από το εκπληκτικό αυτό μυθιστόρημα το οποίο είχε δράση κινηματογραφική, πλοκή αντάξια των πασίγνωστων αριστουργημάτων με θεωρίες συνωμοσίας, μυστήριο και περιπέτεια ικανά να κρατήσουν τον αναγνώστη άγρυπνο μέχρι το χάραμα, πάμπολλες αναφορές σε πτυχές της Ιστορίας αρκετά άγνωστες και χαμένες στη λήθη του χρόνου ή την σκόπιμη συγκάλυψη και, τέλος, έρωτα και ρομαντισμό τόσο εξαίσιο και δυνατό που να μπορεί να ξεπεράσει αναρίθμητα εμπόδια αξεπέραστα.
Η αντάξια και πολυαναμενόμενη συνέχεια του πρώτου αριστουργηματικού βιβλίου της σειράς είναι πλέον γεγονός και σε λίγες μέρες θα είναι στα χέρια μας με τον τίτλο «Ανάσταση Ψυχών», από τις αγαπημένες εκδόσεις Άνεμος. Δεν μπορώ παρά να ευχηθώ ολόψυχα καλή επιτυχία στην πορεία και αυτού του βιβλίου του κ. Μαύρου, να ευχαριστήσω θερμά τον ίδιο και τις εκδόσεις Άνεμος για αυτή την πρώτη προδημοσίευση ενός αποσπάσματος από το νέο του μυθιστόρημα και να σας προσκαλέσω να το διαβάσετε, να το απολαύσετε και να πάρετε μία πρώτη γεύση από ένα μυθιστόρημα που είμαι απόλυτα πεπεισμένη πως θα μας καθηλώσει και θα χαραχτεί για πάντα στη μνήμη μας!

Απόσπασμα «ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΨΥΧΩΝ» (Σελίδες: 165 – 170)

«Σας χρειαζόμαστε κυρία Νάκου…», ομολόγησε στο τέλος ο καρδινάλιος Φιλίππε.
«Mε χρειάζεται εμένα το Βατικανό; Μια αιρετική κατά το δόγμα του;»
«Μη βιάζεστε κυρία Νάκου…»

Ο καρδινάλιος Φιλίππε σηκώθηκε από την θέση του και μας πλησίασε. Πήρε μια πολυθρόνα, την έβαλε απέναντί μας και έκατσε κοντά μας. Τα αυτιά μου είχαν τεντωθεί έτοιμα να ακούσουν αυτά που θα πει ο καρδινάλιος Φιλίππε.

«Το ένταλμα της Ιντερπόλ δεν έχει κανένα ενδιαφέρον, εκδόθηκε απλώς για να εκδοθεί, ο Ζάχι Χαβάς δεν έκλεψε ποτέ τίποτα, είναι όμως αρκετά έξυπνος και ικανός για να τους ξεφεύγει από τις αναζητήσεις τους. Η έκδοση του εντάλματος σίγουρα από κάπου υποκινήθηκε… Υπάρχουν άτομα σε όλο τον κόσμο που ανήκουν σε σέχτες, μυστικιστικές οργανώσεις, φιλοσοφοπολιτικές ομάδες, αλλά και κάποιοι άλλοι, που δυστυχώς είναι πολλοί, νοσταλγοί μιας παλιάς τάξης που την πιστεύαμε τελειωμένη, όπου θα ήθελαν να εντοπίσουν τον Χαβά, για να μάθουν όλα όσα έχει ανακαλύψει και ξέρει για το θέμα των Πλακών του Πυθαγόρα αλλά και για το βιβλίο του Φιλόστρατου».
«Μάλιστα και πώς μπορώ να σας βοηθήσω εγώ; Εσείς τα έχετε όλα στα χέρια σας και το κείμενο του Φιλόστρατου και ό,τι αφορά το σημειωματάριο του καθηγητή Χαβάς, άρα λοιπόν δεν με χρειάζεστε…»
«Έχετε δίκιο, όμως μόνο εσείς με τις γνώσεις σας θα μπορέσετε να το ερμηνεύσετε, άλλωστε είμαστε σίγουροι πως ο Χαβάς το έχει ερμηνεύσει και ταυτόχρονα έχει ανακαλύψει κι ένα εύρημα το οποίο συνδέει τις Πλάκες του Πυθαγόρα με το κείμενο του Φιλόστρατου».
«Και σε τι θα μπορούσα να σας φανώ χρήσιμη;»
«Αφού το αίτημα έγινε αποδεκτό να μελετήσετε το κείμενο του Φιλόστρατου στην βιβλιοθήκη του Βατικανού, το αντίγραφο του 6ου αιώνα αλλά και το πρωτότυπο, θα μπορούσατε να μας το ερμηνεύσετε και να μας το αποκωδικοποιήσετε».

Μάλιστα! Αυτό ήθελε το Βατικανό σε αντάλλαγμα της αποδοχής του αιτήματός μου. Το Βατικανό σίγουρα μελέτησε και τις δυο εκδοχές, αδυνατούσα όμως να το ερμηνεύσει και να καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα. Βέβαια του έλειπε ο συνδετικός κρίκος που ίσως να είχε ανακαλύψει ο Χαβάς, όμως αν είχαν ερμηνεύσει τα κείμενα πιθανόν να είχαν φτάσει επί ίσοις όροις σε αυτό τον συνδετικό κρίκο, αν βέβαια ήταν σωστός. Ωστόσο το βλέμμα μου έδειχνε μια αμφιβολία στα λεγόμενα του και ήταν λογικό. Είναι δυνατόν το Βατικανό, να μην έχει τους κατάλληλους ιστορικούς και αρχαιολόγους για να το ερμηνεύσουν και να το αποκωδικοποιήσουν;

«Έχουμε εδώ πολλούς ειδικούς στην ιστορία και στην αρχαιολογία και ειδικότερα στις αρχαίες γλώσσες, δυστυχώς όμως δεν τους ενδιαφέρει το θέμα και αυτό σίγουρα θα τους επηρεάσει στην ερμηνεία και ειδικότερα στην προσπάθεια αποκωδικοποίησης του κειμένου. Δεν έχουν την διάθεση να ανακαλύψουν κάτι άλλο απ’ αυτό που προσδοκούν να βρουν ή αυτό που προσδοκούν. Το κείμενο του Φιλόστρατου είναι λίγο έξω από τα νερά τους. Γι’ αυτό και χρειαζόμαστε ένα διαφορετικό βλέμμα, έξω από δόγματα, προκαταλήψεις και δεδομένα, ένα βλέμμα αντισυμβατικό. Τα άρθρα σας που κατά καιρούς έχετε δημοσιεύσει σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά, αλλά και στο National Geographic, καθώς και η έκδοση του τελευταίου βιβλίου σας «Έξοδος», τα πιστοποιούν. Ακόμα και ο καθηγητής Χαβάς έχει συμπεριλάβει κάποια από τα άρθρα σας στην έρευνά του. Αυτό μας πιστοποιεί πως είστε ικανή για μια τέτοια εργασία, εξάλλου με τον καθηγητή Χαβάς έχετε ομοιότητες. Δεν θα σας είναι δύσκολο να μπείτε στο πνεύμα του».
«Όλα αυτά που ακούω σεβασμιότατε, ειλικρινά με προβληματίζουν. Δεν πάνε δυο μέρες που η συνάντησή μας στο Cristalli Di Zucchero ήταν απόλυτα επεισοδιακή. Εσείς ο ίδιος υποστηρίξατε πως αυτά που ερευνά ο καθηγητής Χαβάς, θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο την θρησκεία του χριστιανισμού αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα. Πώς είναι δυνατόν μέσα σε δυο μέρες να αλλάξατε γνώμη να έχετε γίνει
τόσο συγκαταβατικός;», τον ρώτησα, προετοιμασμένη ακριβώς για την απάντηση που θα λάβω».
«Ναι σωστά θυμάστε κι έχετε δίκιο. Έπρεπε όμως να εξακριβώσω κι εγώ τις πληροφορίες που είχαμε».
«Δηλαδή;»
«Αν είστε τόσο αντισυμβατική, όσο σας παρουσίαζαν οι πληροφορίες μας. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως τις πληροφορίες μας τις πιστοποιήσατε και με το παραπάνω».

Δεν ήθελα να πω κάτι άλλο πάνω σε αυτό. Ο Καρδινάλιος Φιλίππε ξέρει να παίζει το παιχνίδι καλά. Οπότε ήταν μονόδρομος να αποδεχτώ την πρότασή τους, άλλωστε ήταν μονόδρομος για μένα στο να μπω στην βιβλιοθήκη και να μελετήσω το κείμενο του Φιλόστρατου.

«Πιστεύετε πως πράγματι έχει ανακαλύψει αυτό το συνδετικό κρίκο που λείπει ο καθηγητής Χαβάς;»
«Αλίμονο δεν είμαστε οι μόνοι που είμαστε βέβαιοι, γι’ αυτό θέλουμε να βρούμε πρώτοι τον Ζάχι Χαβάς, προτού το κάνουν άλλοι, πιο σκοτεινοί κύκλοι. Επίσης σας θυμίζω κάτι που εσείς έχετε γράψει σε ένα δημοσίευμά σας κυρία Νάκου πως: Το χρήμα, το μονεταριστικό σύστημα, είναι μια συνήθεια, ένα κουσούρι απ τα παλιά, που οι άνθρωποι σε τούτο τον κόσμο μοιάζει να μην είναι σε θέση να το αποβάλλουν,
να το αντικαταστήσουν, όσο εφιαλτική και αν κάνει τη ζωή τους. Κάποτε η συναλλαγή ήταν απλή τώρα είναι πολύπλοκη. Σε αυτή την πολυπλοκότητα οι εκάστοτε εξουσίες πολιτικές ή θρησκευτικές βρίσκουν άλλοθι για να ελέγξουν τις ζωές και να κατευθύνουν τις μάζες. Αυτό είναι δικό σας κυρία Νάκου, το χρήμα λοιπόν και η ισχύς άγουν και φέρουν τον κόσμο».
«Σας ευχαριστώ που με διαβάζετε σεβασμιότατε, προσπερνάτε όμως το γεγονός, πως η ερμηνεία των Πλακών του Πυθαγόρα σε συνάρτηση με την ερμηνεία του κειμένου του
Φιλόστρατου και το εύρημα του Χαβάς ως συνδετικό κρίκο, θα φέρει αναταράξεις στην επιστημονική κοινότητα, στην κοινωνία αλλά και στις τρεις σημερινές επικρατούσες μονοθεϊστικές θρησκείες».
«Έχετε δίκιο! Η ριζική διάψευση της ψευδούς ιστορίας που διδάσκεται εδώ και τρεις αιώνες θα προκαλέσει τριγμούς και θα θέσει υπό αμφισβήτηση στα θεμέλια της κοινωνίας. Μπορεί όμως να παρεκτραπεί από το πραγματικό της στόχο που είναι η παρουσίαση της αλήθειας και να συντελέσει στην αναγέννηση παλιών τάξεων και ειδωλολατρικών πίστεων, που η ίδια ιστορία μας έχει διδάξει».

Ήξερε ακριβώς για ποια πράγματα μιλούσε ο Καρδινάλιος Φιλίππε. Παλιά Τάξη που δεν είναι παλιά αλλά παρουσιάζεται πάντα ως Νέα Τάξη, ειδωλολατρικές πίστεις… Ο Καρδινάλιος δεν τα παρουσίαζε ανοιχτά τα θέματα, στοιχείο αντίθετο του συνταξιδιώτη μου στο αεροπλάνο, υπουργού εξωτερικών της Αγίας Έδρας Πίτερ Βέρνερ, τα όποια του έφεραν μνήμες κακές οι μυθολογίες των ναζί.

«Δεν είναι μόνο ο Χαβάς ή εσείς που κάνει αυτήν την έρευνα για τις Πλάκες του Πυθαγόρα και το κείμενο του Φιλόστρατου. Το δεύτερο συγκεκριμένα θεωρείται «μαύρο» κείμενο, ένας θρύλος που χάνεται μέσα στους αιώνες και αυτό γιατί κάνει αναφορά και στις Πλάκες του Πυθαγόρα αλλά μάλλον και σε αυτό, το συνδετικό κρίκο, που πιθανότατα να έχει ανακαλύψει ο Χαβάς. Από τον 15ο αιώνα το Βατικανό μετρά το θάνατο τριών καρδιναλίων μετά την μελέτη του κειμένου του Φιλόστρατου. Ο καρδινάλιος Ιννοκέντιος μετά την μελέτη αυτού του βιβλίου βρέθηκε απανθρακωμένος το ίδιο βράδυ, μέσα στο σπίτι του, ενώ ο καρδινάλιος Μάρκος, βρέθηκε το πτώμα του, μετά από πολλές μέρες αναζητήσεων στις όχθες του Τίβερη. Όμως και ο ίδιος ο Χίτλερ ενδιαφερόταν γι’ αυτό το κείμενο και πολύ περισσότερο για τις Πλάκες του Πυθαγόρα. Δείτε το Χαβάς, δεν πάει καιρός που μελέτησε το κείμενο του Φιλόστρατου εδώ στο Βατικανό και εξαφανίστηκε. Ελπίζω να μην είστε προληπτική;».
«Μην ανησυχείτε σεβασμιότατε δεν πιστεύω σε προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες και δεν είμαι προληπτική!»
«Τόσο το καλύτερο. Ξέρετε ο Χαβάς έχει έντονη μύτη που μυρίζει το θειάφι, αυτό λοιπόν έπραξε…», θεώρησα πολύ αστεία την μεταφορά και μου βγήκε ένα εγκάρδιο γέλιο.
«Μύρισε θειάφι ο Χαβάς;» είπα μη μπορώντας να σταματήσω το γέλιο μου.
Ο Καρδινάλιος Φιλίππε χαμογέλασε και αυτός εύθυμα.
«Ξέρετε το αραβικό γνωμικό που έλεγε ο Χαβάς; Κανένας δεν θα μπει στον Παράδεισο αν δεν τον πουν άπιστο χίλιοι άλλοι…»
«Α, ώστε τον έχετε συναντήσει τον καθηγητή;», είπα σοβαρά.
«Ναι. Δυο, τρεις φορές εδώ στο Βατικανό, επεισοδιακά πολλές φορές γιατί προσπαθούσα να ηρεμήσω τα πνεύματα, στις ατέλειωτες αψιμαχίες του με τον καθηγητή Ντάνκαν Μπράουν. Έδειχνε πολύ αλλαγμένος, λες και ο Θεός τον άγγιξε με το χέρι του. Αυτό το πέρασμά του από το Βατικανό ήταν αρκετό για να μην μείνει τίποτα το ίδιο».
«Τι εννοείτε;»

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«H δυναμική Ελληνίδα αρχαιολόγος Ελένη Νάκου, παρουσιάζει την δεύτερη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης για την «Έξοδο» των Εβραίων από την Αίγυπτο και ανακοινώνει τη νέα της έρευνα, για τις ρίζες του xριστιανισμού. Σύμμαχό της σε αυτήν την περιπέτεια επιδιώκει να είναι ο φίλος της καθηγητής αρχαιολόγος του Πανεπιστημίου του Καΐρου Ζάχι Χαβάς.
Αλλά ο Χαβάς έχει εξαφανιστεί από την Ιορδανία. Φτάνοντας επί τόπου η Ελένη Νάκου διαπιστώνει πως η προσωπικότητα του Χαβάς είναι πολύ πιο περίπλοκη απ’ ό,τι την γνώριζε, ενώ κατηγορείται πως έκλεψε τις μυστηριώδεις Πλάκες του Πυθαγόρα.
Αποφασίζει να ριχτεί στα χνάρια που θα την οδηγήσουν στην εύρεση των Πλακών του Πυθαγόρα και του καθηγητή Χαβάς, χωρίς να γνωρίζει πως έτσι μπλέκεται σ’ ένα μοιραίο γρανάζι πολιτικής συνωμοσίας και δολοφονικών νεοναζιστικών ομάδων. Συνάμα, ακολουθεί μια αναζήτηση που γρήγορα θα μεταμορφωθεί σε ένα ταξίδι γνώσης, κατάκτησης του πνεύματος και μύησης.
Θα αντιληφθεί σιγά, σιγά πως εκπληρώνει την αιώνια αναζήτηση του «γνθι σατόν» για την ανάσταση ψυχών, πληρώνοντας βαρύ τίμημα ως την ύστατη συνάντηση…»

Βιογραφικό Εμμανουήλ Γ. Μαύρου:

Ο Εμμανουήλ Γ. Μαύρος είναι σκηνοθέτης. Ξεκίνησε να γράφει βιβλία για να μεταφέρει ιστορίες που ξεπερνούν τα όρια της Ελλάδας γεωγραφικά, ιστορικά και θεματικά. Μεγάλη του αγάπη στη συγγραφή εξακολουθεί να είναι η ποίηση και το θέατρο. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975.
Έχει κάνει σπουδές κινηματογράφου, τηλεόρασης και επικοινωνίας. Από το 1998 έως σήμερα εργάζεται ως σκηνοθέτης στην τηλεόραση, σε γνωστές για το ευρύ κοινό εκπομπές, δελτία ειδήσεων, αλλά και τηλεοπτικές σειρές. Τέσσερις ταινίες του μικρού μήκους έχουν βραβευτεί σε διεθνή και εγχώρια φεστιβάλ. Για το θέατρο έχει ανεβάσει παραστάσεις με πειραματικές ομάδες.
Με τη συγγραφή άρχισε να ασχολείται το 2002, γράφοντας ποίηση στα αγγλικά για τις ανθολογίες του οργανισμού poems.com. Έχει εκδώσει ηλεκτρονικά την συλλογή ποίησης – πεζού με τίτλο «Αναζητώντας την Αρετούσα» αποκλειστικά ως ebook στο http://egmavros.blogspot.gr/ Από την Άνεμος εκδοτική το μυθιστόρημα «Ο υιός του Νείλου», κυκλοφορεί από τον Δεκέμβριο του 2015.

Πληροφορίες για παραγγελίες βιβλίων στο site των εκδόσεων Άνεμος:

Διαβάστε την συνέντευξη του συγγραφέα στους «Φίλους Της Λογοτεχνίας»:

Διαβάστε την κριτική μου για το 1ο βιβλίο της σειράς «Ο Υιός Του Νείλου»:
http://filoithslogotexnias.blogspot.gr/2016/06/blog-post_29.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου