Ταξίδια Μέσα Από Τη Λογοτεχνία!

Η Λογοτεχνία είναι για μένα ένα «παράθυρο» σ' έναν μαγικό κόσμο. Κάθε βιβλίο μάς ταξιδεύει σε κόσμους πραγματικούς ή φανταστικούς, τωρινούς, μελλοντικούς ή παρελθοντικούς. Ένα είναι το μόνο σίγουρο, κάθε βιβλίο που μας ενθουσιάζει, μας εντυπωσιάζει ή μας μαγεύει θέλουμε να το μοιραστούμε με άλλους φίλους-αναγνώστες. Έτσι κι εγώ, θέλω να μοιραστώ μαζί σας όσα βιβλία με ενθουσίασαν και με «γέμισαν» με πρωτόγνωρες ιδέες, εικόνες και συναισθήματα. Σαφώς και η άποψη του κάθε αναγνώστη είναι μοναδική και ένα βιβλίο που εμείς λατρέψαμε μπορεί κάποιος άλλος να το αντιπάθησε ή ακόμα και να το μίσησε... Μέσα από αυτήν την οπτική θεωρώ φρόνιμο να μη σχολιάζω όσα βιβλία δεν με εντυπωσίασαν ή με άφησαν αδιάφορη, διότι η άποψή μου είναι απολύτως υποκειμενική. Δεν θα ήθελα να προκαταλάβω αρνητικά κανέναν αναγνώστη, αποτρέποντάς τον από το να διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο, ενδεχομένως, να τον ενθουσιάσει. Κάθε βιβλίο απαιτεί το κατάλληλο περιβάλλον, το υπόβαθρο και την ανάλογη διάθεση για να εκτιμηθεί, οπότε καλό θα είναι να μην απορρίπτουμε ποτέ τίποτα. Η έκφραση και αποτύπωση της δικής μου γνώμης για κάθε βιβλίο -αλλά και των απόψεων και σχολιασμών άλλων φίλων-συγγραφέων-αναγνωστών, που αναγράφονται στη σχετική κατηγορία-, έχουν ως μοναδικό σκοπό να εκφράσουν τον θαυμασμό μας για ορισμένα βιβλία που θεωρούμε άξια λόγου και θέλουμε να γίνουν ευρέως γνωστά, βοηθώντας έτσι τους αναγνώστες στην επιλογή του επόμενου βιβλίου που θα διαβάσουν. Πάντοτε με το μεγαλύτερο σεβασμό και θαυμασμό για όλους τους συγγραφείς, που μέσα από τις σελίδες των βιβλίων τους μας «ταξιδεύουν» μακριά από την εκάστοτε πραγματικότητα ή μας βοηθούν να την κατανοήσουμε καλύτερα, αλλά σε κάθε περίπτωση στολίζουν την ψυχή μας, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Κλειώ Ισιδ. Τσαλαπάτη

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016

«Η ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΛΜΑ», της Λέα Βέλεθ - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη

«Η ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΛΜΑ», της Λέα Βέλεθ - Γράφει η Κλειώ Τσαλαπάτη
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος
Σελίδες: 472
Τιμή: 13,05 €

            Ορισμένες φορές αρκεί μία και μόνο ματιά για να μας ενθουσιάσει ένα βιβλίο, απλά και μόνο από τον τίτλο και το εξώφυλλό του. Όταν δε αυτό συνδυαστεί και με μία ενδιαφέρουσα περίληψη της υπόθεσης στο οπισθόφυλλο, τότε το βιβλίο μας σαγηνεύει ακόμα περισσότερο. Ένα τέτοιο βιβλίο είναι και «Η Χειρουργός Της Πάλμα» της Λέα Βέλεθ, που κυκλοφορεί από τις ποιοτικές εκδόσεις Κλειδάριθμος. Ένα πραγματικό κόσμημα για την βιβλιοθήκη των απαιτητικών αναγνωστών  που διαβάζεται απνευστί, αλλά ξεχνιέται πολύ δύσκολα. Ένα βιβλίο-ύμνος στη γυναικεία χειραφέτηση, το πείσμα, την επιμονή και το ταλέντο, που όταν συνδυάζονται με ένα εύθραυστο και σαγηνευτικό παρουσιαστικό τότε γίνονται πραγματικά ακαταμάχητα.
            Η Ισπανίδα συγγραφέας κατάφερε το σχεδόν ακατόρθωτο: να συνδυάσει το χιούμορ με το δραματικό στοιχείο, το μυστήριο με την αστυνομική πλοκή, τα ιστορικά στοιχεία με το γνήσιο συναίσθημα, τον ρομαντισμό της εποχής με την πραγματογνωμοσύνη της ψυχρής ιατροδικαστικής επιστήμης. «Η Χειρουργός Της Πάλμα» είναι ένα καλοστημένο αστυνομικό μυθιστόρημα μυστηρίου εποχής, αν θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε έτσι, που τοποθετείται στην εξωτική Μαγιόρκα του 1835 και στο οποίο, πέρα από το μυστήριο της εξιχνίασης παλιότερων και νέων δολοφονιών, κυριαρχεί ένα από τα πιο σαγηνευτικά ερωτικά τρίγωνα που έχουν δημιουργηθεί ποτέ στη λογοτεχνία. Η ηρωίδα μας, Τάνα ντε Αγιούσο, φτάνει στην Πάλμα της Μαγιόρκα με την ιδιότητα της συζύγου και γραμματέως του νέου ιατροδικαστή του νησιού, ώστε να φροντίσει να βρει σπίτι και ιατρείο για να προετοιμάσει τον ερχομό και την ομαλή εγκατάσταση του συζύγου της.
Βρίσκει στέγη σε ένα τμήμα της έπαυλης Καν Μπελφόρ, ένα πέτρινο αρχοντικό το οποίο, αν και εξαιρετικά ευρύχωρο και με εκπληκτική θέα στη θάλασσα, καταφέρνει να το αποκτήσει με πολύ συμφέροντες όρους, καθώς η "κατάρα" που το βαραίνει μετράει περισσότερο από την πραγματική αξία του. Η κρυφή πράσινη κάμαρα του αρχοντικού και οι θάνατοι που έχουν προκληθεί σε αρκετούς από τους προηγούμενους ενοίκους από το φάντασμα του κοριτσιού που το στοιχειώνει, δεν θα σταθούν ικανά εμπόδια για την γενναία Τάνα στην απόκτησή του, αφού εκείνη αντιμετωπίζει όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες σκωπτικά και με την ορθολογική αντίληψη που της υπαγορεύει η εξαίρετη επιστημονική της κατάρτιση. Στην πραγματικότητα, είναι αυτή η ίδια ιατροδικαστής και όχι ο άντρας της, όμως οι "στενόμυαλες" αντιλήψεις της ανδροκρατούμενης κοινωνίας της εποχής δεν της επιτρέπουν να απαιτήσει το σεβασμό που θα της όφειλε ο περίγυρός της απλά και μόνο χάρη στις "περγαμηνές" της. Αντίθετα, πρέπει να τον κερδίσει αποδεικνύοντας συνεχώς τις ομολογουμένως ξεχωριστές ικανότητές της αλλά και το εμφανώς χαρισματικό αστυνομικό της δαιμόνιο.
Η συγγραφέας πλάθει μία από τις πιο αλησμόνητες ηρωίδες της λογοτεχνίας η οποία κερδίζει τον αναγνώστη με την "πρώτη ματιά", όχι μόνο γιατί έχει αυτά τα υπέροχα γαλανά μάτια που συναγωνίζονται σε αποχρώσεις την ευμετάβλητη θάλασσα της Μαγιόρκα, αλλά κυρίως διότι διαθέτει ακέραιο χαρακτήρα, επιμονή και πυγμή παρά τις αξεπέραστες αντιξοότητες που έχει συναντήσει στη ζωή της από πολύ νεαρή ηλικία, ξεχωριστές ικανότητες και ταλέντο σε ένα επάγγελμα όπου ούτε καν ως ιδέα δεν υπήρχαν ακόμα οι γυναίκες και μία ψυχή άδολη και γενναιόδωρη σαν του μικρού παιδιού, που μπορεί να αγαπήσει ειλικρινά και ανυπόκριτα δύο άντρες, χωρίς ποτέ να προδώσει κάποιον από αυτούς. Η Τάνα, ο ταγματάρχης Χαβιέρ Μαγιόρ ι Σανς, με το ανομολόγητο μυστικό που τον κατατρώει, και ο δον Χάιμε Σαριά, ο σαγηνευτικός χήρος επιθεωρητής με το ευφυέστατο τραύλισμα, είναι τα τρία κύρια πρόσωπα αυτού του πολυπρόσωπου μυθιστορήματος που με σαγήνευσε και με κράτησε σε αγωνία και εγρήγορση καθ’ όλη την έκτασή του.
Η συγγραφέας στήνει ένα αριστοτεχνικό μυστήριο αποκαλύπτοντάς μας κάθε φορά μόνο τόσα όσα είναι απαραίτητα για να κεντριστεί το ενδιαφέρον μας ολοένα και περισσότερο και να αρχίσουμε μέσα μας να κάνουμε εικασίες για τους ενόχους όλων των μυστηριωδών εγκλημάτων, είτε αυτοί είναι ζωντανοί είτε εκδικούνται μέσα από το ομιχλώδες φάσμα της ανυπαρξίας τους. Διάλογοι που πάλλονται από ζωντάνια, εξυπνάδα, χιούμορ, συναίσθημα και πειστικότητα, χαρακτήρες άψογα δομημένοι, σκηνικά περασμένων εποχών πανέμορφα και μαγευτικά, ντόπιες γεύσεις που "γαργαλάνε" ηδονικά τον ουρανίσκο μας και μία καθηλωτική, αξεπέραστη ατμόσφαιρα γοτθικού μυστηρίου. Το υπέροχο αυτό βιβλίο θα σας συναρπάσει, θα σας ταξιδέψει σε αλλοτινές εποχές, θα σας ιντριγκάρει με το έντονο μυστήριό του και θα σας συγκινήσει με τις ιστορίες αγάπης που άλλοτε είναι καταδικασμένες, άλλοτε παράνομες και απαγορευμένες, άλλοτε αμοιβαίες και άλλοτε χωρίς ανταπόκριση. Όμως, όπως αυτές είναι σε κάθε περίπτωση αγάπη, έτσι κι εσείς θα αγαπήσετε αυτό το σχεδόν κλασσικό, αριστουργηματικό μυθιστόρημα. Διαβάστε το, Φίλοι μου!

Υπόθεση Οπισθόφυλλου:

«Πάλμα ντε Μαγιόρκα, 1835. Μια γυναίκα που αναζητά απεγνωσμένα το χαμένο παρελθόν της, ένας λιποτάκτης συνταγματάρχης που κρύβει σκοτεινά μυστικά. Ένα φριχτό έγκλημα που διαπράχθηκε χρόνια πριν και μια μυστηριώδης κατάρα αναμειγνύονται αριστοτεχνικά με φόντο το γαλάζιο της Μεσογείου και τα υπέροχα τοπία της Μαγιόρκα για να συνθέσουν τον καμβά ενός συναρπαστικού μυθιστορήματος.

Η Τάνα ντε Αγιούσο φτάνει στην Πάλμα ως σύζυγος του νέου ιατροδικαστή του νησιού, αλλά πολύ σύντομα αποδεικνύεται πως είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή σύζυγος -πρόκειται για μια εξαιρετική γιατρό με έφεση στην εξιχνίαση ύποπτων θανάτων.

Αμέσως μετά την εγκατάστασή της στο Καν Μπελφόρ, ένα πέτρινο αρχοντικό με θέα στη θάλασσα όπου χρόνια πριν διαπράχθηκε μια τρομερή δολοφονία, η Τάνα καλείται να συμβάλει στη διαλεύκανση ενός παλιού μυστηρίου, ενώ στην πορεία θα γνωρίσει την αγάπη, τη φιλία και τον έρωτα στο πρόσωπο δύο ανδρών.»

Βιογραφία συγγραφέως:

Η Λέα Βέλεθ γεννήθηκε το 1970 στη Μαδρίτη. Αρχικά σπούδασε δημοσιογραφία και έπειτα συγγραφή σεναρίων στην Ακαδημία Κινηματογράφου της Μαδρίτης. Έχει γράψει τα σενάρια πολλών επιτυχημένων τηλεοπτικών παραγωγών, όπως τη La verdad de Laura και Luna negra. Με τη φίλη της σεναριογράφο Susana Prieto έχει γράψει τα μυθιστορήματα El desvan και La esfera de Ababol, καθώς και το θεατρικό έργο Tiza που το 2009 έλαβε το Θεατρικό Βραβείο Agustin Gonzalez. Η Χειρουργός της Πάλμα είναι το πρώτο μυθιστόρημα που έγραψε μόνη της, ενώ ακολούθησαν τα La hija de Gardel  και El jardin de la memoria, μια συγκινητική ιστορία αγάπης και θανάτου αφιερωμένη στον σύζυγό της ο οποίος χάθηκε πρόωρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου